السبت، 27 نوفمبر 2010

ضحكة بريئة



النهاردة كان عندي إجتماع في المكتبة
خلصنا على 7 بليل كده

كانت المكتبة فاضية خالص
قعدت على طربيزة في مؤمن نص ساعة كده بتكلم في التلفون
و بعدين قلت أخد أكل و أروح أكله في بيتنا

قاعدة مستنية الأوردر يخلص

شفتها

واقفة ورى الكرسي بتبصلي بكسوف خالص

صغنتتة شعرها بني مفلفل و مكلبزة كده

بنوتة جميلة تقريبا عندها تلات سنين على ما أعتقد

مامتها قاعدة بتتكلم مع صاحبتها

سئلتها اسمك ايه ؟؟

قالتلي : نور

ضحكت عشان اسمها قريب من اسمي الحقيقي

طبعا عارفيني عبيطة شنطتي بيكون فيها لعب صغيرة و أقلام عليها دباديب هههههه

البنت اتشدت ليا على طول أول ما طلعت قلم فيه وردة و ميدالية دبدوب كريستال

عذبتها حبة كده و بعدين شلت الحاجة فالبنت جرت ورى المطعم فقلت لمامتها حجيبها ما تخافيش

جريت وراها

مسكتها قعدت تضحك بصوت عالي

وديتها عند مامتها جرت تاني

و جريت وراها

و ضحكت تاني

و فضلنا على الحالة دي بتاع عشر دقايق تجري و أجري وراها و تضحك

و أزغزغها و أعملها طيارة و جري و هبالة

لغاية ما تعبت أنا و هي لسه بتضحك و تبصلي بعنيها الحلوة

اتبسطت قوي

صوت ضحكتها فرق معايا 

مهو لما طفل غريب عنك يبقى مطمنلك و بيجري و يلعب معاك يبقى أكيد إنت حد كويس

رجعتها لمامتها اللي قعدت تعتذر مني و أنا بقولها عادي و الله أنا اللي بلعب مش هيا :)

بصيتلي كده و تقولي و الله إنتي جميلة قوي 

و بصت لبنتها و هيا بتقولها يلا يا ملك سيبي طنط في حالها

قلتلها دي بتقولي ان اسمها نور

قالتلي ابن خالتلها اسمه نور و هي مصممة تقول لكل الناس كده

ضحكت أنا قوي

مشيوا و البنت فضلت تعملي باي باي لغاية ما اختفوا خالص

خدت أكلي و روحت

بس من جوايا كان فيه حاجة جميلة

طفل صغير بيضحك

كل اللي أنا محتاجاه في الفترة دي إني أنسى كل القرف اللي شفته قبل كده

و أرجع الطفل اللي قرب يموت جوايا بسبب الوساوس و الخوف و اللي بشوفه

ضحكة طفلة بريئة فكرتني بضحكتي اللي مش لازم أنساها مهما حصل


هناك تعليق واحد:

  1. جميله قووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووى يا جنزورى

    ردحذف