الاثنين، 4 مايو 2015

قصة من بره

قرأت قصة حب بين اتنين 
القصة من كتر ما فيها تضحية و حب 
و دفاع عن حبيبك و عدم تخليك عنه 
و رجولة نفتقدها في رجال هذا الزمان 
حسيت إن القصة كذب في كذب 
رغم إني متأكدة من صحتها 
لكن عقلي بقا رافض يصدق إن فيه ناس حلوة كده بجد 
ربنا يكرمهم يا رب و يرزقنا بحب زي ده و أكتر كمان

أخليكم مع القصة 

"" 
انا شاب عندى 29 سنه
انا اتعرفت على بنت من النت كانت هى لسه فى 3 ث وانا كنت لسه فى 4 طب حبيتها بطريقه غير عاديه حبيت كل حاجه فيها اسلوبها كلامها طريقتها تفكيرها... كل حاجه مهمنيش ابدا شكلها تطلع حلوة وحشه مهمنيش
قررت انى اخطبها اول ما اخلص كليتى مع العلم انى مشوفتش ابدا صورتها .. لحد ما عرفت بيتها وجيتلها تحت البيت كان نفسى اشوفها من بعيد لبعيد وشوفتها كانت جميله جدا تبارك الخلاق
كان فاضلى سنه واخلص 6 بس البنت دى حصلتلها حادثه بشعه كانت نتيجتها انها اتعمت .. انا عندى الحياه اسودت ادامى بس مفكرتش ابدا انى اسيبها بالرغم من انها بعدت عنى لانها كانت شايفانى انى بكلمها عشان صعبانه عليا
روحت لاهلى وقولتلهم انا هخطب بنت بس هى كفيفيه طبعا كان رد فعلهم قاسى ورفضوا تماما ووالدتى قالتلى انك لو خطبتها يبقى اعتبرنى مش راضيه عليك ليوم الدين ده لانى انا الولد الوحيد ليها
انا مكنتش اقدر مرضيش امى وفى نفس الوقت كان مستحيل اسيب البنت الى بعشقها وكل حاجه حلمت بيها لقيتها فيها قررت انى اتحدى كل حاجه اشتغلت ليل نهار بالرغم انى كنت لسه مخلصتش كليتى بيعت امى دهبها ووعدتها انى هعوضها عنه عشان اسافر بره
روحت لاهل البنت واتقدمتلها اهلها طبعا وافقه بيا وكتبت كتابى من ورا اهلى واخدتها وسافرنا برا
ربنا وحده الى يعلم انا عيشت 4 سنين معاها ازاى انا اشتغلت تلت شغلانات برا كنت بنضف حمامات مع انى فى الاصل دكتور بشرى كنت بشتغل فى كافيهات طبعا لانك عشان تشتغل شغلانه نضيفه برا ف بلد اوروبيه ده مستحيل
اشتغلت اكتر من 18 ساعه ف اليوم كنت انا الى بعملها الاكل كنت بروح جرى انضف الشقه وامسح واكنس واطبخ
مكنتش بنام فى اليوم اكتر من ساعتين وكل ده عشان بحبها
كنت بستأذن من شغلى نص ساعه اجرى اروح عشان أأكلها واكل معاها عشان مكنتش بترضى تاكل غير وانا معاها مكنتش بخليها تعمل حاجه
ااسعد حاجه بالنسبه ليا لما كنت بروك والاقيها مستنيانى لحد 4 الفجر
كان كفايه عليا انى ابصلها واتأمل فيها ده كان بينسينى كل تعبى والبهدله الى بشوفها مكنتش عايز احسسها ابدا انها ناقصه فى حاجه واعتبرتها زى بنتى الصغيره الى لازم اشيل مسئوليتها وحوشت الفلوس فى اربع سنين عشنا فيهم عيشه ضنك
بس اول ما كملت الفلوس اول حاجه فكرت فيها هى انى اعملها العمليه وعملتها فعلا وربنا كرمنا وفتحت وبقت تشوف
لو تعرفوا كميه الفرحه الى انا فيها وهى ...
انا لسه واصل مصر بيها ووريتها لاهلى وقولتلهم انا اتجوزت واحده مصريه كانت معايا فى البلد هناك ومصرحتهمش انا وهى ان دى البنت الكفيفه الى طلبت انى اخطبها ورفضوا ...
هى دلوقتى على وشك انها تجيبلينا بيبي
... انا دلوقتى بقيت باخد مرتب خيالى والحمد لله
كل يوم برجع من شغلى بلاقيها عملالى مفاجأه جديده غير كل يوم ... فرحان بكل حاجه فيها وسعيد وبعتبر نفسى اسعد انسان ف الدنيا وهى بقت تحبنى اكتر من اى حاجه
هى دى قصتى الى كنت عاوز اوجهها للشباب انك متسيبش حبببتك عشان سمره شويه ولا مناخيرها كبيره ولا حتى ماشيه على عكاز
انا رضيت اتجوز الى كانت كفيفه ودلوقتى بقيت عايش اسعد انسان مفيش حد ممكن يتخيل كميه الحب الى بينا هى ايه
لو لقيت الحب بجد متسيبهوش لانك لو سيبته هتعيش طول عمرك تعيس ""

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق