الأربعاء، 18 نوفمبر 2009

متش , بلالين , سنو وايت

الناس بره زعلانة على المتش
بتضرب بعض
و متدايقين
و اللي قربوا يقتلوا بعض
و جاري اللي فوقي بتلات أدوار سامعاه بيتخانق مع مراته
يسبلها بالدين
و هي تزعق
و كل ده بسبب كورة و شوية ناس بتجري في ملعب
في الوقت ده فجأة اتمنيت حاجة غريبة
بلونة
أيوة بلونة من اللي فيها غاز هيليوم
بتطير كده لوحدها كام يوم
طب ليه ؟؟
افتكرت و أنا صغيرة
كنت بشبط في واحدة كل ما نروح السنتر نشتري أكل
بلونة على فاكهه
على أميرة
على علاء الدين
بلالين
بلالين
بلالين
افتكرت لما كنت صغيرة و ماما مسمياني سنووايت
و فضلت فترة مقتنعة بإني حكبر و أبقا سنووايت فاكراها وظيفة تقريبا
بفتكر كلمات الأغنية كويس عربي و انجلش لأني حتى و أنا مش فاهمة حاجة
كنت بشغل النسخة اللي قدامي و اتفرج
من كتر ما حافظة الفيلم ممكن أتفرج عليه و الصوت مكتوم حتى :)
some day my prince will come
some day will meet againe
and away to his castle will go
to be happy for ever I know
في يوم من الايام , في يوم مهوش بعيد
راح ييجيني حبيبي بستانه و القى نفسي في عشه السعيد
لما ييجي الربيع , حتنور القلوب و الفؤاد ينول كل اللي يتمناه
---
معرفش ايه اللي دخل المتش في البلالين في سنو وايت
بس اللي أعرفه اننا لازم نرجع للبني آدم اللي جوانا
نسمع كلام الطفل اللي مدفون بعيد قوي جوه
نخلي أحقادنا على جنب
نفرح باللحظة
ما نخسرش نفسنا و بعضينا لأتفه الأسباب
من الآخر
نبقى بني آدمين بجد

هناك تعليقان (2):