الجمعة، 17 ديسمبر 2010

الهبل في الجبل



عرفته من كام أسبوع تقريبا

استغربت إنه من أول مرة شافني فيها 

حاول بكل الطرق يلفت نظري

أنا شفته تقريبا خمس ست مرات بالكتير لغاية دلوقتي

كل مرة فيهم كان بيبذل مجهود خرافي عشان يثبتلي أي حاجة

كلام حلو بالهبل و من اللي يحبه قلبك

نظرات بلهاء خرقاء بالعبيط

هزار على الفاضية و المليانة

و رسم 

رسم إيه بتقولولي ؟؟

بيرسم عليا

" أنا عشت في ألمانيا نص عمري

" أنا بابا دبلوماسي كبير و ماما من عيلة معرفش مين

" أنا مهندس و محامي بس شهادة الهندسة مش معترف بيها عشان من ألمانيا

كان ناقص يقولي إنه بيطير بليل و بينور في الضلمة و شاف سلاحف النينجا مرتين قبل كده وجها لوجه

الواد ممكن يعجب أي حد بصراحة

أي واحدة هبلة كلمتين من دول حتقع من طولها و تغني بالأحضان يا بلادنا بالأحضان

طبعا صحبتكم شكاكة , غلباوية , مريضة نفسيا

مش اي حد حييجي يتحنجل و يقولي كلمتين حلوين حفرح بيه

جا النهاردة بنية إنه يلزق

قلتله تعالا عايزاك تتعرف على واحدة صحبتي

عرفته عليها , بنوتة جميلة بحبها, تعليمها ألماني و مخها كبير ما شاء الله

و قلتلها إنه كان عايش في ألمانيا

و هنا اتضحت الفضيحة 

حاولت معاه عشان ينطق كلمة واحدة ألماني ما نطقش

و فضل يهبل

وشه بقا أحمر

و منظره بقا غريب

و آخر ما اتحرج إنه صوته علا بيقولها " إيه المشكلة أنا عشت هناك بس ما كنتش بنزل الشارع

يا حبيب ماما
!!!

المصيبة بقا

إنه فضل لازقلي باقي اليوم

طب يعني للدرجة دي فاكرني هبلة ؟؟

و لا عشان ضحكتي طفولية و حركاتي عبيطة يبقا فيه سندويتش همبرجر في جمجمتي مش مخ ؟؟

اتخنقت شوية لأني معرفتش الأشكال دي بتتحدف عليا منين ؟

و لا أنا بجذبهم ليه ؟

بس الحمد لله إنه رازقني عقل كبير بعرف أدافع بيه عن نفسي

بقول للناس نظفوا قلوبكم و عقولكم بقا

و بطلوا الشهوانية المقززة اللي إنتم فيها دي

كل واحدة شكلها حلو شوية و لا كويسة

الولاد يتهبلوا عليها و يعملوا أفلام و تمثليات عشان يلفتوا نظرها ؟؟

طب و آخرتها ؟

قلوب بتتكسر و تتجرح

قصص كتير بتنتهي نهايات سودة

طب ليه ؟؟

ليه مش بنحترم ثقافة الحب ؟؟

ليه مش بنسعى لإننا نحب و نتحب بجد ؟

ليه لسه فيه ناس بتكدب عشان ترتبط و لا تتحنجل ؟

يعني علاقات مبنية على الكذب حتبقا آخرتها إيه ؟؟

إيه القرف ده بجد ؟


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق