الجمعة، 31 ديسمبر 2010

حاجات في 2011

قاعدة بفكر كده 

إيه اللي نفسي أعمله في 2011 إن شاء الله

أكيد حاجات كتير

زي ما عملت السنة اللي فاتت لستة قررت السنة دي كمان إن شاء الله أعمل لستة

و لو ربنا إداني العمر ل 2012 إن شاء الله حشوف إيه اللي عرفت أعمله منها

1- نفسي أقرب من ربنا أكتر و ما أعملش حاجة تغضبه أبدا و ما اكتفيش بالفروض اللي عليا و أقول كده حلو , 
 لأ أعمل اللي أقدر عليه إن شاء الله عشان أنا مفهوم إن الواحد مش ضامن عمره كان ضايع من عندي حبتين
ابتديت أفهمه بقالي فترة و فعلا فيه حاجات غلط كتير لازم تقف و حاجات عايزة تتطور و حاجات عايزة تتعمل
فربنا يوفقني إن شاء الله و يهديني لطاعته

2-  أخد كل كورسات معهد دراسات السلام إن شاء الله بتاعت الصيف الجاي

3-  أرفع من معدلي في الكلية إن شاء الله

4- عايزة أريح مامتي و أعملها كل اللي نفسها فيه و نفسي أشوفها مبسوطة على طووووول

5- عايزة أخس :( اهيء اهيء اهيء , فعلا أنا تخنت من أول ما الشتا بدأ , إن شاء الله عايزة أعدل من نظام أكلي و أعمل رياضة

6- إن شاء الله أتجرأ و أسوق في شوارع الإسكندرية ربنا يستر يا رب

7- عايزة مستوايا في شغلي التطوعي يزيد إن شاء الله

8- فيه حاجة كده مش حكتبها بس ححطلها كود عشان ما أنساش " السيوف " 

9- عايزة أتعلم إسباني إن شاء الله

10 - ناوية إن شاء الله إن شاء الله أخد التويفل

11- ححاول إن شاء الله أقرى كل شهر كتاب

مش عارفة مش جاي في بالي حاجة تانية اعتقد هو ده كل اللي نفسي أعمله إن شاء الله في السنة الجديدة

ربنا يجعلها سنة جميلة على الكل يا رب و يقربنا لطاعته فيها و يسهلنا أمورنا و يوفقنا يا رب


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق